Selamat Ulang Tahun...


Alhamdulillah arini , 27 Aril 2010 genap la usiaku 25 tahun..
Masih diberikan Allah badan yg sihat dan syukur atas segala nikmat
yg ada..Semakin usia meningkat semakin byk tanggungjawab yg perlu
digalas..Ucapan ribuan terima kasih kpd ahli keluarga tercinta dan kwn2 yg tak putus2 mengirim SMS juga ucapan melaui FB..Ucapan tanda ingatan sudah lebih dr memadai..Tiada kad ucapan mahu pun hadiah2 yg di minta..Everyone in this world wishes the person they loved the most will at least greet 'HAPPY BIRTHDAY'..If u get a call form someone you love that is bonus and will be more meaningful.

Hari ni bagi ku begitu hambar even org selalu ckp "enjoy your birthday"..Ntahla..First sekali hambar sbb tiada ucapan langsung dr org tersayang..Huu tersangatla sedih..Hingga aku sendiri dgn muka yg Xmalu mengingatkan dia "Today is My Birthday" poor me :( Tapi mungkin jg die benar2 lupa mengingati tarikh tersebut so dgn rasa ksh syg yg ada aku seikhlas hati memaafkan die kerana kt adalah INSAN yg sememangnya pelupa..


Hati menjadi terlalu tersentuh dan sedih bukan kerana si dia lupa atau tidak memberi sebarang ucapan atau hadiah tetapi teramat sedih kerana Hari Lahir insan yg pernah menawan hatinya suatu ketika dulu lebih melekat dalam buah fikiranya..Sungguh bertuah menjadi wanita tersebut..Walaupun usia hubungan kami telah mencecah 5 tahun dan pelbagai kenangan telah kt abadikan bersama tp kenangan menyambut Hari Lahir Wanita tersebut pada 1 Mac 2005 di Pizza Hut dan kenangan bergambar bersama di PCB lebih bermakna dan semestinya tidak dapat dia lupakan..So on the last 1 Mac dia lebih beruntung kerana menerima ucapan Selamat Hari Jadi berbanding diriku yg kurang bernasib baik ini..Huuuu TQ for all this Yang..TQ so much..


Berlarutan dr hati yg sedih hingga tido mlm entah ke mana aku mengharapkan si dia sekurang-kurangnya menelefon utk mengucapkan SELAMAT HARI LAHIR..Tetapi semua tu hanya impian semata-mata..Tiada sebarang panggilan telefon dr dia..

Adakah sememangnya LELAKI begitu???Kalo sememangnya lelaki begitu mengapa wanita lain menerima layanan yg berbeza dr diri ku ni..Aku rasa tidak.."Tak kan kerana terlupa nk wish HAPPY BIRTHDAY pon nak sedih???" he must think this way right...So sekali lg bg menjernihkan keadaan aku berdiam diri and keep all this on my own..Sesungguhnya bila org yg kt syg ada di depan mata, kt lebih mengambil endah tak endah dan lebih memikirkan mereka yg kt pernah atau suka..Kejam nya dunia..But once the person we love had gone..Barula we tend to appreciate dia..Tp kalo dia dah pegi jauh dr kita apa gunanya lg..Aku dah 25thn, so besabar jela..Xnak jd seperti budak2 berusia 10thn yg sedih bila dia diabaikan..

Alhamdulillah, tahun ni jgk aku menyambut Hari Lahir yg pertama sebagai seorang guru..Tak pernah terlintas di hati ini aku berada di tahap sekarang..Thanks to my family yg x jemu2 memberi sokongan juga insan tersayang..Tak dinafikan dia terlalu istimewa dan terlalu byk memberi bantuan dan sokongan hingga I become who I am now..

Thanks syg..Just dia tidak terlalu sensitive in certain issue related to relationship and ME..


Thanks to my housemate Kak Niza for the tudung..It’s so nice..Really appreciate it..Sampi-sampi saje di sekolah pelajar2 telah dtg kt keta n wish “HappyBirthday Teacher”..Aku agak pelik memikirkan mcmane dorg tahu birth date aku ni..Xpenah plak aku inform dorg..Students yg nakal n xpenah hormat cikgu2 ni pon wish aku and that’s remind me of u syg yg mmg xingt langsung pd satu tarikh yg bermakna pd saya..Tp xpe..Cukupla kesedihan harini..Terima kasih pada pelajar-pelajar ku Najwa, Sahira, Faridatul, Fadhlin, Nabila dan ramai lg yg memberikan aku hadiah..Terlalu terharu sehinggakan aku mengalirkan air mata..Ada sorang pelajar dtg kt aku dan sedaya upaya speaking utk impress kn teacher die ni..Dia ckp “Teacher, I know my pen is very ugly, but I really want to give u as your birthday present” perghhhh cm nak jatuh jantung ni mendengar kata2 yg keluar dr mulut dia..She tried her best to use the language on my birthday..Aku jd sgt terharu sbb pen yg die bg tu die dah guna dan xsampai hati aku nak terima..Tp melihatkan kesungguhnya aku terima and sgt beterima kasih..Thanks my dear girl..


Tudung from Kak Niza


Pens and greeting cards from my students


Pencil case from Najwa (front side)


Pencil case from Najwa (back side)



Thanks everybody for this wonderful birthday..Semoga Allah merahmati kalian..Kesempatan ini aku memohon supaya Allah mendengar segala hajat ku..Syukur atas segala kurnian yg diberi..


I LOVE YOU

0 comments:

Post a Comment